معرفی تجهیزات خانه هوشمند knx 

حریم خصوصی بیشتر با هوشمند سازی خانه‌ها

خانه هوشمند knx 

طی دهه اخیر، شرکت های مختلفی در زمینه تولید تجهیزات خانه هوشمند، تاسیس شده اند. یکی از معروف ترین شرکت های تولید کننده تجهیزات هوشمند، knx نام دارد. تجهیزات knx، سبک زندگی انسان ها را مدرن تر کرده اند و میزان مصرف انرژی در خانه ها را نیز کاهش داده اند. در این بخش قصد داریم تا مهم ترین تجهیزات مورد استفاده در خانه هوشمند knx را به شما معرفی کنیم.

C:\Users\reza\Desktop\1.png

ترموستات هوشمند knx، دمای محیط خانه را به صورت خودکار تنظیم می کند و میزان مصرف انرژی را نیز تا حد امکان کاهش می دهد.

تجهیزات مورد استفاده در خانه هوشمند knx 

تجهیزات خانه هوشمند knx، در مدل ها و نمونه های متنوعی تولید و در بازار جهانی عرضه می شوند. در این قسمت، مهم ترین تجهیزات knx را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛

1. تاچ پنل یا پنل لمسی knx

مهم ترین بخشِ سیستمِ خانه هوشمند knx، تاچ پنل می باشد. تمامی تجهیزاتِ هوشمندِ موجود در خانه، به تاچ پنل متصل می شوند و این وسیله، نحوه فعالیت تجهیزاتِ فوق را تعیین می کند.

نکته ای دیگر اینکه، تاچ پنل knx را می توان به عنوان آیفون تصویری نیز مورد استفاده قرار داد. بدین ترتیب، شما می توانید بدونِ نیاز به پرداختِ هزینه ای جداگانه، خانه خود را به آیفون تصویری مجهز نمایید.

2. منبع تغذیه خانه هوشمند knx 

منبع تغذیه خانه هوشمند knx، از یک سمت به برق شهر و از سمتی دیگر به تمامی تجهیزات خانه، متصل می شود. این وسیله، از رسیدنِ نوساناتِ برق به تجهیزات هوشمند، جلوگیری می کند.

حتما بخوانید:
معرفی ترموستات هوشمند اورویبو (Orvibo Smart Thermostat) + عکس

3. دوربین های مداربسته خانه هوشمند knx 

دوربین های مداربسته، نقش بسیار مهمی را در سیستم خانه هوشمند knx، ایفا می کنند. این دوربین ها را می توان به گونه ای تنظیم کرد که در صورت تشخیص حرکت، پیام هشداری را به گوشی موبایل صاحب خانه، ارسال نمایند. بدین ترتیب شما می توانید از دوربین های فوق، به عنوان یک دزدگیر نیز استفاده کنید.

4. ترموستات و سیستم تهویه مطبوع خانه هوشمند knx 

ترموستات در سیستم خانه هوشمند knx وظیفه دارد تا میزان کارکرد سیستم تهویه مطبوع را تنظیم کند. ترموستات ابتدا اطلاعات دمایی محیط را از سنسور ها دریافت می نماید و سپس، بر اساس اطلاعات کسب شده، سیستم تهویه مطبوع را فعال یا غیر فعال می کند.

5. سنسور های knx

سنسور های knx وظیفه دارند تا تمامی اطلاعات محیطی را به تاچ پنل مرکزی و یا سایر بخش های سیستم خانه هوشمند، ارسال نمایند. برخی از مهم ترین سنسور های مورد استفاده در سیستم knx، عبارتند از؛

  • سنسور حرکتی
  • سنسور روشنایی
  • سنسور دما
  • سنسور تشخیص دهنده دود
  • سنسور رطوبت
  • سنسور دی اکسید کربن

6. سیستم های صوتی و تصویری خانه هوشمند knx 

سیستم های صوتی و تصویری مورد استفاده در خانه هوشمند knx، عبارتند از؛

  • اسپیکر سقفی
  • گیرنده بلوتوثی
  • تلویزیون هوشمند
  • و…

تمامی وسایل فوق را می توان از طریقِ گوشی موبایل، کنترل کرد. همچنین، شما می توانید با استفاده از سیستم knx، تلویزیون خود را به اسپیکر های موجود در محیط خانه نیز متصل نمایید.

C:\Users\reza\Desktop\2.jpg

منبع تغذیه برق knx، از رسیدنِ نوساناتِ برق به تجهیزاتِ هوشمند جلوگیری می کند و بدین ترتیب، عمر مفید این تجهیزات را افزایش می دهد.

حتما بخوانید:
نصب قفل هوشمند: آموزش نصب قفل و دستگیره هوشمند + عکس

7. سرور سیستم هوشمند knx

سرور سیستم knx، ارتباطِ بینِ تجهیزاتِ هوشمندِ خانه و شبکه جهانی اینترنت را برقرار می کند. با استفاده از این سرور، شما می توانید خانه خود را از راه دور کنترل نمایید.

نکته ای دیگر اینکه، سرور های knx، در مدل های متنوعی تولید می شوند و هر کدام، دارای ویژگی های خاصی می باشند. بنابراین، شما ابتدا باید شرایط خانه و میزان بودجه خود را در نظر بگیرید و سپس، مناسب ترین سرور را خریداری کنید.

8. پرده هوشمند سیستم knx

پرده هوشمند، یکی دیگر از تجهیزات مورد استفاده در سیستم خانه هوشمند knx است. این پرده به صورت خودکار، باز و بسته می شود و قابلیت اتصال به سرور knx را نیز دارا می باشد. بدین ترتیب، شما می توانید با استفاده از گوشی موبایل و یا کامپیوتر خود، این پرده را کنترل نمایید.

همچنین، پرده هوشمند سیستم knx، قابلیت دریافت برنامه را نیز دارد. این موضوع بدین معنی است که پرده هوشمند فوق می تواند با توجه به برنامه های دریافتی، در ساعات مشخص و به صورت خودکار، باز یا بسته شود.

 

اقای یک سوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *