بررسی هزینه های خرید تجهیزات خانه هوشمند اشنایدر

بررسی هزینه های خرید تجهیزات خانه هوشمند اشنایدر

خانه هوشمند اشنایدر

امروزه اکثر صاحب خانه ها تمایل دارند تا تجهیزات خانه هوشمند را در ساختمان خود نصب نمایند و به همین دلیل، میزان تقاضا برای خرید این تجهیزات، بسیار افزایش یافته است. یکی از قدیمی ترین و مرغوب ترین برند های تولید کننده تجهیزات هوشمند، اشنایدر می باشد. در این مقاله قصد داریم تا هزینه های خرید تجهیزات خانه هوشمند اشنایدر را مورد بررسی قرار دهیم.

C:\Users\reza\Desktop\1.jpg

سیستم خانه هوشمند اشنایدر، به شما اجازه می دهد تا خانه خود را از راه دور کنترل کنید.

هزینه های خرید تجهیزات خانه هوشمند اشنایدر 

تجهیزات خانه هوشمند اشنایدر، در مدل های بسیار متنوعی طراحی می شوند. هر کدام از این مدل ها جهت استفاده در شرایطی خاص مناسب می باشند و قیمت خرید آنها نیز متفاوت است. در این قسمت، هزینه های خرید تجهیزات فوق را بررسی خواهیم کرد؛

1. منبع تغذیه خانه هوشمند اشنایدر 

منبع تغذیه، برق مورد نیازِ تجهیزات خانه هوشمند اشنایدر را تامین می کند. منابع تغذیه، در سه نمونه کلی در بازار عرضه می شوند؛

  • منبع تغذیه با جریان خروجی 160 میلی آمپر
  • منبع تغذیه با جریان خروجی 320 میلی آمپر
  • منبع تغذیه با جریان خروجی 640 میلی آمپر

هرچه جریان خروجی یک منبع تغذیه بیشتر باشد، هزینه خرید آن نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین، ابتدا نوع منبع تغذیه مورد نیاز خود را مشخص کنید و سپس، اقدام به خرید نمایید.

2. رله های خانه هوشمند اشنایدر 

رله ها از جمله تجهیزات بسیار مهم در خانه هوشمند اشنایدر می باشند. این تجهیزات معمولا برای برقراری ارتباطِ بینِ تاچ پنل مرکزی و سایر تجهیزاتِ هوشمند، مورد استفاده قرار می گیرند و در نمونه های مختلفی نیز در بازار عرضه می شوند. پرکاربرد ترین رله های هوشمندِ مورد استفاده در خانه های هوشمند اشنایدر، عبارتند از؛

  • رله هوشمند 2 کانال
  • رله هوشمند 4 کانال
  • رله هوشمند 8 کانال
  • رله هوشمند 16 کانال
  • رله هوشمند 24 کانال
حتما بخوانید:
پروتکل Z-Wave: هر آنچه را که باید فناوری هوشمند Z-Wave بدانید!

هرچه تعداد کانال های یک رله هوشمند بیشتر باشد، قیمت خرید آن رله نیز بالاتر خواهد بود.

3. سنسور های مورد استفاده در خانه هوشمند اشنایدر 

سنسور های خانه هوشمند اشنایدر، وظیفه دارند تا اطلاعات مختلف را جمع آوری کنند و به تاچ پنلِ مرکزی انتقال دهند. تاچ پنلِ مرکزی نیز، بر اساس اطلاعات دریافتی از سنسور ها، تجهیزاتِ هوشمند را فعال یا غیر فعال می نماید. برخی از مهم ترین سنسور های اشنایدر عبارتند از؛

  • سنسور روشنایی
  • سنسور رطوبت
  • سنسور دی اکسید کربن
  • سنسور حرارتی
  • سنسور دود
  • سنسور دما
  • و…

سنسور های فوق، قیمت خرید متفاوتی دارند و شما باید بسته به شرایط خانه خود، سنسورهای مورد نیاز را خریداری نمایید.

4. ترموستات هوشمند اشنایدر 

ترموستات خانه هوشمند اشنایدر، اطلاعات دمایی مورد نیاز خود را از سنسور دما دریافت می کند. بنابراین، اگر دمای خانه پایین باشد، ترموستات، فعالیت سیستم گرمایشی را افزایش خواهد داد و اگر دمای خانه بالاتر از حد مجاز باشد، ترموستات، دستور روشن شدنِ سیستم سرمایشی را صادر خواهد کرد.

نکته ای دیگر اینکه، هزینه خرید ترموستات هوشمند، نسبتا بالا می باشد اما این وسیله، میزان مصرف انرژی را در خانه شما تا حد زیادی کاهش می دهد.

5. تاچ پنلِ هوشمندِ مرکزی اشنایدر 

تاچ پنل، همانند مغز انسان عمل می کند و وظیفه کنترلِ تمامی اجزای سیستم خانه هوشمند اشنایدر را بر عهده دارد. قیمت خرید تاچ پنل هوشمند، بسیار بالا است اما شما برای هوشمندسازی خانه خود، به این وسیله مهم نیاز خواهید داشت.

6. کلید لمسی اشنایدر 

کلید های لمسی اشنایدر، در سراسر خانه قابل نصب می باشند و جهت روشن و خاموش کردنِ سیستمِ روشنایی، سیستم تهویه مطبوع و…، مورد استفاده قرار می گیرند. البته این کلید ها، به تاچ پنلِ مرکزی نیز متصل می شوند و به همین دلیل، شما می توانید با استفاده از گوشی موبایل خود، آنها را کنترل کنید.

حتما بخوانید:
سیستم اعلام حریق (Fire alarm system): معرفی انواع سیستم اعلام حریق + عکس

نکته ای دیگر اینکه، قیمت خرید کلید های لمسی اشنایدر، نسبتا مناسب و مقرون به صرفه است. بنابراین، صاحب خانه ها می توانند به راحتی آنها را خریداری نمایند و در خانه خود، مورد استفاده قرار دهند.

C:\Users\reza\Desktop\2.jpg

سنسور های هوشمند اشنایدر، اطلاعاتِ محیطِ خانه را به تاچ پنلِ مرکزی ارسال می کنند.

7. دیمر اشنایدر 

دیمر اشنایدر، بخشی از سیستم روشنایی هوشمند به حساب می آید و نقشی موثر را در کاهش میزان مصرف انرژی، ایفا می کند. دیمر، اطلاعاتِ مربوط به سنسور های روشنایی را دریافت می نماید و بر اساس این اطلاعات، میزان روشنایی محیط را تنظیم می کند. قیمت خرید دیمر نیز نسبتا مناسب است و نیاز به پرداخت هزینه بالایی ندارد.

 

اقای یک سوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *