معرفی تجهیزات مورد نیاز برای هوشمند سازی دکوراسیون خانگی

معرفی تجهیزات مورد نیاز برای هوشمند سازی دکوراسیون خانگی

هوشمند سازی دکوراسیون خانگی، فرآیندی است که طی سال های اخیر، علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرده است. در این فرآیند، تجهیزات و لوازم هوشمند مختلفی در ساختمان نصب می شود و صاحب خانه می تواند با استفاده از گوشی موبایل خود، تمامی این تجهیزات را کنترل کند. در این مقاله قصد داریم تا مهم ترین تجهیزات لازم برای هوشمند سازی دکوراسیون خانگی را به شما معرفی کنیم. بنابراین، تا پایان همراه ما باشید.

C:\Users\reza\Desktop\1.jpg

در فرآیند هوشمند سازی دکوراسیون خانگی، از تجهیزات مختلفی مانندِ تاچ پنل، دوربین نظارتی هوشمند، سنسور های هوشمند و… استفاده می شود.

بررسی تجهیزات لازم برای هوشمند سازی دکوراسیون خانگی

در این قسمت از مقاله، مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات مورد نیاز برای هوشمند سازی دکوراسیون خانگی را به شما معرفی خواهیم کرد و مکانیزم عملکرد آنها را نیز توضیح خواهیم داد. این تجهیزات عبارتند از؛

1. تاچ پنل مرکزی هوشمند 

پنل لمسی یا تاچ پنل مرکزی هوشمند، کامپیوتری قدرتمند است که جهت کنترل تمامی تجهیزات هوشمند خانه، مورد استفاده قرار می گیرد. تاچ پنل ها توسط برند های مختلفی تولید می شوند و هر کدام از آنها نیز دارای ویژگی های متفاوتی می باشند. شما باید قبل از خرید تاچ پنل، ویژگی های منحصر به فرد هر برند را در نظر بگیرید.

2. سیستم سرمایشی و گرمایشی هوشمند 

یکی از کاربردی ترین تجهیزات هوشمند سازی دکوراسیون خانگی، سیستم سرمایشی و گرمایشی هوشمند می باشد. این سیستم از اطلاعات سنسور دما استفاده می کند و بر اساس این اطلاعات، دمای خانه را تنظیم می نماید. ارتباطِ بینِ سنسور دما و سیستم تهویه مطبوع نیز از طریق تاچ پنل مرکزی برقرار می شود.

حتما بخوانید:
ایده‌های اتوماسیون خانه: راهی به سوی زندگی راحت‌تر

3. سیستم کنترل روشنایی هوشمند

یکی دیگر از تجهیزات هوشمند سازی دکوراسیون خانگی، سیستم کنترل روشنایی هوشمند می باشد. این سیستم، اطلاعات سنسور های نور را به صورت لحظه ای دریافت می کند و بر اساس اطلاعات دریافتی، میزان روشنایی محیط را تنظیم می نماید. در چنین شرایطی، تاچ پنل نیز وظیفه دارد تا ارتباط بین سنسور های نوری و سیستم کنترل روشنایی را برقرار کند.

4. سنسور های هوشمند 

سنسور های هوشمند، نقش بسیار مهمی را در فرآیند هوشمند سازی ساختمان، ایفا می کنند. این سنسور ها، اطلاعات مربوط به محیط خانه را به پنل لمسی مرکزی ارسال می نمایند. پنل لمسی نیز اطلاعات دریافتی را ارزیابی می کند و بر اساس آنها، نحوه عملکرد تجهیزات هوشمند خانه را تنظیم می نماید. برخی از مهم ترین سنسور های هوشمند خانه عبارتند از؛ سنسور رطوبت، سنسور آب، سنسور دود، سنسور دما، سنسور دی اکسید کربن، سنسور نور و…

5. سیستم اطفاء حریق هوشمند 

سیستم اطفاء حریق هوشمند، یکی دیگر از تجهیزات هوشمند سازی دکوراسیون خانگی می باشد. مکانیزم عملکرد این سیستم، بدین صورت است که ابتدا سنسور های دود و دما، وقوع حادثه آتش سوزی را به تاچ پنل اعلام می کنند و تاچ پنل نیز بر اساس اطلاعات به دست آمده، دستور فعال سازی سیستم اطفاء حریق را صادر می نماید.

6. پنل دستیار صوتی هوشمند 

پنل دستیار صوتی هوشمند، یکی از تجهیزات پیشرفته هوشمند سازی دکوراسیون خانگی می باشد. شما می توانید با استفاده از این پنل، تمامی تجهیزات هوشمند خانه خود را با فرمان های صوتی کنترل کنید.

حتما بخوانید:
تفریحی و ورزشی

7. سیستم دوربین مداربسته هوشمند

سیستم دوربین مداربسته هوشمند وظیفه دارد تا تمامی تصاویر را ضبط کند و به تاچ پنل ارسال نماید. البته، شما می توانید از طریق تاچ پنل، سنسور های حرکتی را با دوربین مداربسته هماهنگ کنید. در چنین حالتی، دوربین مداربسته، نقش یک دزدگیر را در ساختمان ایفا خواهد کرد.

C:\Users\reza\Desktop\2.jpg

تاچ پنل، ارتباط بین تمامی تجهیزات هوشمند خانه را برقرار می کند.

8. قفل درب هوشمند 

قفل درب هوشمند، یکی دیگر از تجهیزات پرکاربرد در فرآیند هوشمند سازی دکوراسیون خانگی می باشد. قفل هوشمند بر روی درب تمامی اتاق ها قابل نصب است و از طریق رمز عبور و یا اثر انگشت، باز و بسته می شود. همچنین، برخی از نمونه های قفل های هوشمند، به تکنولوژی تشخیص چهره نیز مجهز می باشند.

9. آیفون تصویری هوشمند 

شما می توانید آیفون تصویری هوشمند را به تاچ پنل خانه خود متصل کنید. بدین ترتیب، تاچ پنل به عنوان صفحه نمایش دوربین آیفون تصویری عمل خواهد کرد. همچنین، اگر تاچ پنل به اینترنت متصل باشد، امکان ارسال تصاویر آیفون تصویری به گوشی موبایل نیز وجود خواهد داشت.

سخن پایانی 

در این مقاله، توضیحاتی جامع را در مورد هوشمند سازی دکوراسیون خانگی، به شما ارائه دادیم. شما می توانید با استفاده از تجهیزات هوشمند، تمامی بخش های خانه خود را به راحتی کنترل کنید.

 

اقای یک سوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *