استخر هوشمند: معرفی استخر هوشمند + عکس

استخر هوشمند: معرفی استخر هوشمند

دنیای هوشمند سازی، هر چند وقت یکبار با رونمایی از یک سیستم جدید و هوشمند، ما را حیرت‌زده می‌کند. حالا می‌تواند این تکنولوژی در ابزار ساده و پیش‌پا افتاده مثل کلید و پریز هوشند و یا یک استخر هوشمند تمام عیار!

استخر هوشمند Smart Pool

خرید سیستم هوشمند سازی استخر

خرید هوشمند سازی استخر مزایای زیادی را برای شما به همراه دارد. روند نگهداری استخر در یک خانه هوشمند با خانه های عادی تفاوت های زیادی دارد. استفاده از استخر های هوشمند نه تنها به شما اجازه می دهد تا سرعت پر و خالی کردن استخر را افزایش دهید، بلکه وضعیت بهداشتی آب را نیز ارتقا می بخشد. همانطور که گفتیم، استخر هوشمند از نظر ظاهری تفاوت چندانی با سایر مدل های استخر ندارد. اما استفاده از سیستم های اتوماتیک و هوشمند به این محصول اجازه داده تا به راحتی گند زدایی شود، دمای مطلوبی را در اختیار شما قرار دهد و دقیقا بر اساس برنامه ریزی نسبت به تمیز کردن آن اقدام نماید.

البته که برای خرید هوشمند سازی استخر شما باید به یک سری نکات خاص توجه کنید. مهم ترین نکته ای که شما باید آن را مد نظر خود قرار دهید، به سیستم و امکانات هوشمند سازی استخر اشاره دارد. شما می توانید بر اساس شرایط و بودجه خودتان استخر را هوشمند کنید. البته که اکثر برند های فعال در این زمینه، استخر های خود را با امکانات مدیریتی کامل و تجهیزات فوق العاده در بازار به فروش می رسانند. جدا از این مسئله، شما باید به دنبال خرید از بهترین مراکز عرضه کننده هم باشید.

سیستم روشنایی هوشمند استخر Pool lights

روند هوشمند سازی یک استخر به چه مقدار هزینه نیاز دارد؟

شاید شما هم از خود می پرسید که هزینه هوشمند سازی استخر چقدر است؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که قیمت هوشمند سازی استخر می تواند بر اساس تجهیزات به کار رفته در استخر و ابعادش متغیر باشد. کارشناسان باید مدت زمان زیادی را صرف بهینه کردن تجهیزات و نصب آنها بکنند. همین مسئله باعث می شود تا روند هوشمند سازی یک استخر، به بودجه نسبتا بالایی نیاز داشته باشد. اگر شما هم به دنبال استفاده از استخر هوشمند در خانه خود هستید، با چند راه خاص می توانید هزینه را برآورد کنید.

در ابتدا شما می توانید تجهیزات مورد نیاز هوشمند سازی استخر را مورد بررسی قرار دهید و بر اساس قیمت بازار، یک تعرفه حدودی برای خود تعریف کنید. این روند دقیق نبوده و بازدهی مطلوبی را نیز به همراه ندارد. اینجاست که استفاده از خدمات مشاوره برای هوشمند سازی استخر مطرح می شود. با استفاده از خدمات مشاوره، شما می توانید استخر و وضعیتش را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید و بر اساس نوع آن نسبت به خرید بهترین تجهیزات اقدام نمایید. فقط شما باید کمی وقت خود را صرف یافتن بهترین تیم های ایرانی فعال در این زمینه کنید.

گزارش وضعیت استخر از طریق اپلیکیشن اختصاصی به گوشیبهترین مرکز فروش هوشمند سازی استخر کدام است؟

در نهایت، اگر شما هم به دنبال هوشمند سازی استخر خود هستید لزوما باید خدمات بهترین تیم های فروشنده این ابزار را مورد استفاده قرار دهید. امروزه مراکز زیادی در زمینه عرضه یا فروش هوشمند سازی استخر فعالیت می کنند. استفاده از خدمات بهترین تیم های ایرانی فعال در این زمینه به شما اجازه می دهد تا هم هزینه های خود را کاهش دهید و هم با کیفیت ترین تجهیزات را برای استخر به کار گیرید.

حتما بخوانید:
دستگیره هوشمند (Smart home Door Handle): معرفی انواع دستگیره در خانه هوشمند + عکس

اسمارتیک یکی از شناخته شده ترین مراکز ایرانی فعال در زمینه هوشمند سازی خانه و اجزای مختلف آن به حساب می آید که خدماتش را به صورت تضمینی در اختیار مشتریان قرار می دهد. داشتن پشتیبانی خوب، محصولات با کیفیت و تعرفه ای مناسب به عنوان کلیدی ترین ویژگی های اسمارتیک شناخته شده اند. این مجموعه سابقه ای طولانی در این زمینه داشته و آماده ارائه خدمات به کاربران است. پس، اگر شما به دنبال هوشمند سازی استخر هستید یا اینکه به مشاوره قبل از خرید و راه اندازی نیاز دارید، می توانید هم اکنون خدمات مجموعه اسمارتیک را مورد استفاده قرار دهید.

استخر هوشمند

در عصر تکنولوژی، نگهداری استخر که نباید مثل آب حوض‌ کشیدن دوران قدیم باشد، وگرنه داشتن استخر بجای اینکه باعث لذت باشد، بیشتر موجب رنج و زحمت می‌شود! نگهداری استخر قلق دارد، که خوشبختانه فناوری، خوب قلق آن را می‌داند.

برای هوشمند سازی استخر، تا پایان متن با ما همراه باشید. با تدارک خانه هوشمند و یکپارچه سازی آن با اِستخر شنا هوشمند، خیلی با استفاده از گوشی همراه می‌توانید تعامل خوبی با دنیای تکنولوژی داشته باشید.

استخر هوشمند: بررسی ترکیب شیمیایی آب، میزان دمای آب، سیستم روشنایی از مواردی است که باید در نگهداری استخر به آن‌ها توجه کرد؛ که البته با هوشمند سازی استخر، تمامی این موارد تحت کنترل است.

نگهداری استخر هوشمند از راه دور

استخر شنا هوشمند چیست؟

استخر هوشمند (Smart Pool) از نظر ظاهری شبیه به استخرهای معمولی است، با این تفاوت که با برنامه‌ریزی دقیق، استخر را گندزدایی می‌کند، استخر در دمای مطلوب نگه می‌دارد و سر وقت حسابی استخر را تمیز می‌کند.

بنابراین دیگر لازم نیست مثل استخرهای معمولی دائما به آن‌ها سر بزنید که ببینید آیا آب استخر تمیز است؟ سیستم روشنایی و گرمایشی خوب کار می‌کند و خیلی از موارد دیگر.

گزارش وضعیت استخر از طریق اپلیکیشن اختصاصی به گوشی، تبلت و یا کامپیوتر کاربر ارسال می‌شود. بنابراین در هر کجای دنیا که باشید به راحتی می‌توانید از وضعیت استخر خود باخبر شوید.

(برای آشنایی با سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

یک استخر شنا هوشمند چگونه کار می‌کند؟

یک استخر شنا هوشمند توسط یک سیستم مدیریت متمرکز کنترل می شود. به این معنا که توسط یک برنامه یا نرم افزاری که بر روی گوشی دانلود می‌شود، قابل تنظیم است. کاری که این برنامه انجام می دهد این است که به شما امکان می دهد.

تمام عملکردهای استخر هوشمند را بصورت خودکار از روی تلفن هوشمند، تبلت یا لپ تاپ خود کنترل کنید و همه چیز را در جایی قرار دهید که بتوانید به راحتی آن را ببینید و درک کنید. این به خودی خود می‌تواند زمان مدیریت تمام عملکردهای مختلف استخر شما را به شدت کاهش دهد.

زمان مدیریت تمام عملکردهای مختلف استخر شنا هوشمند را با سیستم مدیریت متمرکز با کمترین هدر رفت انرژی و وقت، در دست بگیرید.

(برای نصب قفل هوشمند به این صفحه مراجعه کنید.)

حتما بخوانید:
پرده هوشمند (Smart Curtain): مزایا و نحوه نصب پرده هوشمند + عکس

سیستم مدیریت متمرکز استخر هوشمند

کنترل استخر شنا هوشمند از راه دور

علاوه بر این، عملکردهای اِستخر هوشمند را می‌توانید از راه دور، از هر کجا که هستید، از طریق تلفن هوشمندتان کنترل کنید. بنابراین اگر فراموش کردید که گرمایش استخر را خاموش کنید، می‌توانید به سادگی روی یک دکمه روی صفحه نمایش خود ضربه بزنید و به طور خودکار آن‌را خاموش کنید.

این باعث صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی می‌شود و می تواند قبوض خانه شما را به طور چشمگیری کاهش دهد. همچنین به این معنی است که می‌توانید سیستم گرمایش آن را مثلاً از محل کار خود روشن کنید، بنابراین استخر دمای مناسبی برای شما خواهد بود که به محض رسیدن به خانه، به جای اینکه منتظر بمانید تا آب گرم شود، مستقیماً داخل آن بپرید.

با هوشمند سازی استخر، در مصرف انرژی و هزینه‌های جانبی صرفه‌جویی کنید. اِستخر هوشمند از طریق تلفن هوشمند از راه دور کنترل کنید.

(برای آشنایی با بیمارستان هوشمند این صفحه را از دست ندهید.)

صرفه جویی در مصرف انرژی با هوشمند سازی استخر

بهترین سیستم مدیریت استخر هوشمند چیست؟

بهترین سیستم‌های مدیریت اِستخر هوشمند نسخه‌هایی را برای سیستم عامل iOS و اندروید ارائه می‌دهند، به طوری که اگر تلفن یا لپ‌تاپ خود را عوض کنید، همچنان می‌توانید تمام عملکردهای استخر خود را بدون زحمت مدیریت کنید.

بسیاری از آنها با سایر سیستم های هوشمند مانند Amazon Echo و Google Home نیز سازگار هستند. با همگام سازی این موارد، می‌توانید تمام عملکردهای هوشمند خانه خود را به راحتی در یک مکان در دسترس قرار دهید، بنابراین می توانید همه چیز را به صورت مرکزی کنترل کنید.

سیستم‌های مدیریت استخر هوشمند از شرکت‌های معتبر و از جدیدترین فناوری‌ها استفاده کرده و به‌روزرسانی‌های رایگان را ارائه می‌دهند.

فناوری هوشمند سازی استخر هوشمند

هوشمندسازی استخرشنا: سیستم روشنایی هوشمند استخر Pool lights

یکی از ویژگی‌های ساده اما مهم که با هوشمند سازی استخر تحت کنترل قرار می‌گیرد، سیستم روشنایی هوشمند استخر است. نگهداشتن آن هزینه‌های برق زیادی دارد. بنابراین اگر یک روز با عجله ویلا را ترک کردید و مطمئن نیستید که چراغ‌ها استخر هوشمند را خاموش کردید یا نه، با مراجعه به برنامه استخر‌شنا هوشمند، این نکته را متوجه خواهید شد. کاربر می‌تواند از راه دور چراغ را خاموش و یا روشن کند.

با مجهز شدن اِستخر هوشمند به سیستم روشنایی هوشمند، بمحض اینکه هوا رو به تاریکی رود، چراغ‌ها استخر روشن می‌شوند.

هوشمند سازی استخرشنا: پمپ هوشمند استخر Pool pump

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم اِستخر شنا هوشمند، پمپ هوشمند استخر است. وظیفه‌ی پمپ این است که آب کل استخر را به گردش درآورد و اطمینان حاصل کند که آب راکد نیست و مانع جمع شدن باکتری‌ها و رشد جلبک‌ها شود.

متأسفانه، خیلی از استخر داران، از پمپ سنتی که به صورت دستی کار می‌کند، استفاده می‌کنند. پمپ سنتی علاوه بر هدر رفت زمان و انرژی، کارایی چندانی ندارد و فقط محدوده‌ی اطراف خود را به گردش در می‌آورد. معمولا  آب کناره‌ها و گوشه‌های آن گردش ندارد. راکد ماندن آب بیش از یک ماه منجر به رشد جلبک‌ها و باکتری‌ها می‌شود.

پمپ هوشمند در سیستم استخر هوشمند بر اساس برنامه تعریف شده، بصورت خودکار، آب را به گردش در می‌آورد. از دیگر مزایای پمپ هوشمند، هم دما کردن آب استخر برای شنای بهتر است.

(برای آشنایی با سیستم تهویه هوشمند به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

حتما بخوانید:
تفاوت خانه هوشمند و ساختمان هوشمند: آیا تفاوت خانه و ساختمان هوشمند فقط از حیث اندازه است؟

پمپ هوشمند استخر Pool pump

مزایای خرید پمپ هوشمند استخر

  • مصرف برق کمتر (85 درصد نسبت به پمپ‌های سنتی مصرف انرژی کمتری دارد)
  • راه‌اندازی از راه دور
  • قابل برنامه‌ریزی
  • گردش صحیح آب
  • هم دما شدن آب در تمامی نقاط استخر

با خرید پمپ هوشمند استخر، خیالتان از بابت تمیزی و شفاف بودن آب راحت می‌شود. از آنجاییکه می‌توانید از راه دور پمپ را راه‌اندازی کنید، الزامی بحضور کاربر در محل نیست.

کنترل مصرف انرژی با خرید پمپ هوشمند استخر

تمیز کننده هوشمند استخر Pool cleaning

یکی از نقاط قوت استخر شنا هوشمند، قابلیت تمیز کردن استخر است. سابیدن دیواره‌ها و تمیز کردن توری کف استخرشنا، مخصوصا استخرهای قدیمی، ساعت‌ها زمان می‌برد. با فناوری اِستخرشنا هوشمند، آن را می‌توان با چند کلیک ساده تمیز کرد. کاربران می‌توانند از راه دور تمیز کردن استخر را استارت بزنند.

استخری که بتواند خودش را بدون به زحمت انداختن نیروی انسانی، تمیز کند، عین معجزه است! البته برای عملی شدن این اتفاق باید کمی بیشتر از سایر موارد هزینه کرد، چون تمیز کردن همه جوره آن نیازمند سیستم خود تمیز کننده‌ی طبقاتی است که هزینه‌بر ولی شگفت انگیز است!

با مجهز کردن اِستخر شنا هوشمند به خود تمیز کننده طبقاتی، بدون کمترین زحمتی، فقط با نظارت از راه دور، آن‌را خود را تمیز تحویل بگیرید.

(برای آشنایی با پارکینگ هوشمند به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

سیستم خود تمیز کننده‌ی طبقاتی، تمیز کننده هوشمند استخر Pool cleaning

 کلرزن نمک Salt Chlorinator

در کنار تمیز کردن، مدیریت مواد شیمیایی که برای گندزدایی آب باید استفاده شود، حسابی تخصصی و پردردسر است. چون هم هزینه دارد و هم آدم را به استرس می‌اندازد که نکند مواد شیمیایی استفاده شده زیاد باشد و باعث مسمومیت افراد شود!

میزان حجم مورد نیاز مواد شیمیایی برای آب موجود در استخر، یک دغدغه‌ی اساسی است که با کم و زیاد شدن می‌تواند عواقب بد یا حتی خطرناکی داشته باشد. نگهداری استخر‌های آب نمک خیلی ارزان‌تر و سالم‌تر از کلرهای تجاری تمام می‌شود. (ایجاد کلر توسط فرآیند الکترولیز انجام می‌شود.)

نصب دستگاه هوشمند کلرزن نمکی در استخرشنا هوشمند، به‌صورت کاملا حرفه‌ای تعادل PH آب و سایر موادی شیمیایی را تنظیم می‌کند تا با سلامت و ایمنی کامل در آب شنا کنید.

(برای آشنایی با کنترل از راه دور هوشمند به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

هوشمند سازی استخر با خرید کلرزن نمک Salt Chlorinator

سیستم گرمایشی هوشمند استخر Pool Heating

سیستم گرمایشی استخر از موارد ضروری است. کنترل دمای استخر به راحتی توسط اپلیکیشن، حتی از راه دور قابل انجام است. کاربر می‌تواند دمای آب را در یک مقدار ثابت تنظیم کرده تا در صورت سرد و گرم شدن (مثل افزایش تعداد شناگران یا وزیدن باد در استخرهای سر باز) سریعا به حالت مورد نظر برگردد.

با مجهز شدن استخر هوشمند به سیستم گرمایشی هوشمند، فقط کافی است که دمای مورد نظرتان را روی اپلیکیشن تعیین کنید، دمای استخرشناهمیشه مطابق میل‌تان خواهد بود.

هوشمند سازی استخر: سیستم گرمایشی هوشمند استخر Pool Heating

مزایای هوشمند سازی استخر

هوشمند سازی به منظور کاهش هزینه و بهبود مصرف انرژی بسیار هدفمند در حال پیشرفت است. با هوشمند سازی استخرشنا با مزایای زیادی روبرو می‌شویم که در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم:

  • کاهش مصرف انرژی
  • کاهش هزینه‌های جانبی
  • کاهش خطای انسانی در گندزدایی آب

منبع مطلب

کنترل از راه دور استخر هوشمند

اقای یک سوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *