دوربین مدار بسته هوشمند: معرفی عملکرد دوربین مداربسته هوشمند + عکس

دوربین مدار بسته هوشمند

وقتی صحبت از ایمن‌سازی محل کار و زندگی می‌شود، اولین موردی‌که به ذهن‌مان می‌رسد نصب دوربین مداربسته (Closed Circuit Television) است! نظارت از طریق دوربین مدار بسته هوشمند (Smart Security Camera) همان سطح امنیتی است که در دنیای مدرن انتظار داریم.

دوربین مدار بسته و هوشمندسازی

با تکامل سریع فناوری، پیش‌بینی آینده‌ای که مملو از ابزارهای هوشمند است، عملی‌تر می‌شود. از تلفن‌های هوشمند گرفته تا ساعت‌های هوشمند و در حال حاضر هم دوربین‌های مداربسته هوشمند، که می‌توان آن‌ها را با تنظیمات دلخواه پیکربندی کرد و امکان هر گونه سوء قصدی را به صفر رساند. با وجود دوربین‌های مداربسته‌ای که مجهز به هوش مصنوعی هستند، برای هوشمند سازی به سبک خانه‌های مدرنِ فیلم‌های هالیوودی، دیگر راهی نمانده است!

دوربین مداربسته نقش بزرگی در جامعه امروزی ما ایفا می‌کند، در حال حاضر با رونمایی دوربین‌ مداربسته هوشمند در محل کار و یا خانه‌، سطح بالاتری از امنیت را تجربه می‌کنیم.

دوربین‌های مداربسته‌ای که مجهز به هوش مصنوعی

دوربین مدار بسته هوشمند چیست؟

دوربین مدار بسته هوشمند، به جزء ضبط فیلم و ثبت تصاویر که وظیفه‌ی اصلی هر دوربینی است، با مجهز شدن به هوش مصنوعی و قدرت پردازش تصاویر، می‌تواند به تنهایی یک سیستم امنیتی تمام و کمال باشد تا یک دوربین!

دوربین نظارتی هوشمند می‌تواند داده‌ها را جمع‌آوری کند و بعد از پردازش و آنالیز اطلاعات، تصمیم بگیرد. دوربین مداربسته هوشمند، با اعلام گزارش دائمی و هشدار به گوشی هوشمند، چشم و گوش صاحبان کسب و کار است.

دوربین مداربسته هوشمند عملکردی فراتر از دوربین‌های مدار بسته معمولی دارد، بطوریکه اگر آن‌طرف دنیا هم باشید، به راحتی می‌توانید محل کار و زندگی خود را تحت نظارت قرار دهید.

(برای آشنایی با حسگر هوشمند به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

هوش مصنوعی و قدرت پردازش تصاویر در دوربین مدار بسته هوشمند

دوربین‌ های مدار بسته هوشمند

فناوری نظارت حرفه‌ای، با نرخ 6.5 درصد در سال به سرعت در سطح جهانی در حال گسترش است. این توسعه با پیشرفت فاکتورهایی نظیر: اتصال تجهیزات در اینترنت اشیا، انتقال اطلاعات از طریق فضای ابری یا اینترنت اشیاء، هزینه‌ی کمتر و استفاده آسانتر سرعت گرفته است. دوربین‌های هوشمند مداربسته در مدل‌ها و دسته‌های مختلف برای شرایط متفاوت ارائه می‌شوند. آن‌ها در دو دسته‌ی اصلی دوربین مداربسته هوشمند مخصوص فضای سربسته (داخلی) و دوربین مداربسته در فضای باز تقسیم می‌شوند.

دوربین های امنیتی هوشمند گویا چندین سال نوری از دوربین‌های مداربسته قدیمی جلوتر هستند! این دوربین‌ها با مجهز شدن به سنسورهای حرکتی، آژیرها، چراغ و اتصال به گوشی هوشمند شما، نمونه‌ای عالی برای ایمن سازی هستند.

(برای آشنایی با نصب قفل هوشمند صفحه مورد نظر را مراجعه کنید.)

حتما بخوانید:
نصب قفل هوشمند: آموزش نصب قفل و دستگیره هوشمند + عکس

عملکردی فراتر از دوربین‌های مدار بسته معمولی با دوربین مداربسته هوشمند

دوربین مدار بسته هوشمند داخلی Interior Smart Camera

دوربین مداربسته هوشمند داخلی بصورت اختصاصی برای کنترل تمام وقت داخل خانه، طراحی شده است. دوربین مداربسته هوشمند داخلی با قابلیت دید در شب (وقتی تمامی چراغ‌های خانه خاموش است)، امنیت خانه را در دست دارد و همانند یک پرستار تمام وقت، مراقبت کودک و سالمند شما را در خانه به عهده می‌گیرد. بهترین نوع دوربین هوشمند، دوربینی است که بتواند از طریق گوشی هوشمند از راه دور تحت کنترل باشد و قابلیت ضبط و نمایش فیلم لایو را داشته باشد.

دوربین مدار بسته هوشمند با قابلیت AMP یا همان ارتباط دوطرفه است، به این معنا که با ارائه تصاویر لایو به گوشی هوشمند به شما این امکان را می‌دهد که در لحظه با خانه یا محل کار خودتان تماس گرفته و ارتباطی دو طرفه داشته باشید. با این حساب شما می‌توانید مدت‌ها بدون نگرانی در مأموریت کاری خود باشید ولی در جریان تمامی امور قرار بگیرید.

دوربین مداربسته هوشمند: دوربین مداربسته هوشمند مخصوص فضای سربسته، در مدل‌های زیبا و متناسب با دکور داخلی طراحی شده‌اند. این دوربین با ارائه فیلم لایو و قابلیت ارتباط دوطرفه، شرایط را طوری مهیا می‌کنند که گویا در خانه یا محل کار حضور دارید.

(برای آشنایی با خانه هوشمند Tuya به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

Interior Smart Camera؛ دوربین مداربسته هوشمند مخصوص فضای سربسته

دوربین مداربسته هوشمند برای فضای باز Outdoor Smart Camera

نمایش لایو از فضای بیرون خانه، اطلاعات خوبی برای ایجاد امنیت و آرامش به کاربران می‌دهد. شبیه به دوربین مداربسته هوشمند داخلی، دوربین مداربسته هوشمند فضای باز علاوه بر داشتن یکسری ویژگی‌های خاص، هم باید ویدئو لایو ارائه دهند و هم هشدار در زمان واقعی!

از ویژگی‌های اضافه دوربین مداربسته هوشمند فضای باز: قابلیت دید در شب تا برد 12 متر، قابلیت ضد آب، حفاظت از اشعه ماورا بنفش UV، سنسور حرکتی و همینطور نمایش لایو تصاویر از طریق گوشی و کامپیوتر است.

دوربین مداربسته هوشمند: دوربین مدار بسته هوشمند مخصوص فضای باز نسبت به دوربین‌هایی که در فضای بسته استفاده می‌شوند باید مجهز به ویژگی‌هایی خاصی مثل مقاومت در برابر گرما، سرما، ضدآب بودن و دید در شب باشند.

(برای آشنایی با تجهیزات هوشمند برای فضای باز به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

حتما بخوانید:
کلید و پریز هوشمند: منظور از کلید و پریز هوشمند چیست + عکس

Outdoor Smart Camera؛ دوربین مدار بسته هوشمند برای فضای باز

قابلیت‌های شگفت انگیز دوربین مدار بسته هوشمند

به لطف هوش مصنوعی، دوربین‌های مداربسته به ویژگی‌های شگفت انگیزی مجهز شده‌اند:

قابلیت تشخیص چهره

از ویژگی‌های برجسته‌ی هوش مصنوعی در دوربین‌ مدار بسته هوشمند، تشخیص چهره است. دوربین مداربسته می‌تواند از طریق استخوان گونه، حالت چشم‌ها و در کل رسم الگوی صورت کاربران، افراد ناشناس را شناسایی کند. دوربین هوشمند بمحض شناسایی افراد ناشناس به کاربر گزارش می‌دهد.

دوربین نظارتی هوشمند و قابلیت تشخیص چهره

تشخیص صدا

قابلیت درک بصری و صوتی از ویژگی‌های قابل ستایش دوربین‌ هوشمند مداربسته است. تشخیص صدا در مدیریت خانه هوشمند با فناوری دستیار صوتی، حیرت آور است! دوربین مداربسته با چنین قابلیتی، شبیه به یک ربات دست به خدمت عمل می‌کند. به او دستور دهید که فیلم چه تاریخی را می‌خواهید تا از ذخیره فضای ابری برایتان به نمایش گذارد.

دوربین مداربسته هوشمند و تشخیص صدا

سنسور حرکت

مجهز شدن دوربین مدار بسته هوشمند به سنسور حرکت، بیش از هر زمان دیگری شرایط تحت کنترل قرار می‌گیرد. برخی از دوربین‌های حرفه‌ای حتی قادر هستند که حرکات تهاجمی و غیر استاندارد افراد را تشخیص داده و به کاربر گزارش دهند. با چنین قابلیتی، دوربین مداربسته هوشمند حکم یک دزدگیر حرفه‌ای را نیز دارد.

قابلیت تشخیص حرکت با Smart CCTV

قابلیت تشخیص اشیاء، انسان و حیوان

از دیگر ویژگی‌های جالب توجه دوربین مدار‌بسته هوشمند، قابلیت تشخیص اشیاء، حیوان و انسان و ردیابی آن‌ها است.

(در متنی بصورت مفصل به معرفی ورزشگاه های هوشمند قطر پرداخته‌ایم)

دوربین مداربسته هوشمند و قابلیت تشخیص اشیاء، انسان و حیوان

مزایای دوربین مدار بسته هوشمند

دوربین مدار بسته هوشمند قابلیت‌های شگفت انگیزی دارد که می‌توان برای امنیت هر چه بیشتر محیط کار و خانه روی آن حساب کرد. تشخیص حرکت، شناسایی افراد ناشناس، ردیابی و تعقیب سوژه‌های مشکوک، قابلیت دید در شب، تنظیم اتوماتیک نور برای نمایش راحت‌تر: مثل کم کردن نور اطراف برای برجسته شدن سوژه و خیلی از موارد دیگر که این دستگاه را به دستگاهی قابل اعتماد برای ایمنی داخل و خارج خانه تبدیل می‌کند.

دوربین مدار بسته هوشمند: دوربین مداربسته هوشمند برای مدیران و والدینی که زیاد در مأموریت کاری هستند، انتخاب ایده‌آلی است. با کمک دوربین مداربسته هوشمند عدم حضور شما احساس نخواهد شد.

(برای آشنایی با اینترنت اشیا رباتیک IoRT به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

حتما بخوانید:
اکسس کنترل

بررسی ویژگی‌های شاخص دوربین مدار بسته هوشمند

معایب دوربین مداربسته هوشمند

دوربین مدار بسته هوشمند برای ایمن سازی کارخانه‌ها، شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و انبارها دستگاهی مناسب است. اما قیمت تجهیزات و شبکه بندی آن کمی بالا است. البته خودتان را هم باید برای هشدارهای وقت و بی‌وقتش آماده کنید که شاید برای‌تان کلافه کننده باشد. البته برای جلوگیری از هشدارهای وقت و بی‌وقت می‌توان آن‌را مطابق خواسته‌ی خودمان تنظیم کنیم. برای هزینه‌هایی‌ام که روی دستتان می‌گذارد، نسبت به امنیتی که ایجاد می‌کند، بسیار با ارزش است.

دوربین مدار بسته هوشمند: برای داشتن یک دوربین مدار بسته هوشمند با مغز متفکر، بدیهی است که باید هزینه‌ی بیشتری کنید تا تماما کنترل امور را در دست بگیرید. قیمت بالای شبکه بندی دوربین هوشمند، با ایجاد امنیت و آرامش، بصرفه است.

عملکرد هوش مصنوعی در دوربین مدار بسته هوشمند

سوالات متداول درباره دوربین مدار بسته هوشمند:

آیا برای نصب دوربین مدار بسته هوشمند به پروتکل وای فای نیاز داریم؟

هم بله و هم خیر؛ اگر روی یک دوربین مداربسته هوشمند وایرلس کامل با WiFi VNR سرمایه‌گذاری کرده‌اید، می‌توانید آن‌را با وای فای داخلی خودش نصب کنید. اما اگر دوربین را از طریق وای فای نصب کنید، از ویژگی‌های بیشتری از استفاده خواهید کرد.

 نصب دوربین مداربسته هوشمند با پروتکل وای فای

آیا دوربین مدار بسته هوشمند ایمن است؟

بله، سیستم امنیتی هوشمند شما با یک دوربین مداربسته هوشمند، تقویت می‌شود، نه اینکه به خطر بیافتد. البته که هیچ سیستم دیجیتالی صد در صد ایمن است و هک شدن آن، یک نگرانی رایج است. برای جلوگیری از هک شدن دوربین، از همان زمان نصب اقدام کنید. دوربین هوشمند را می‌توان از به روش‌های مختلفی مثل خرید از یک شرکت معتبر، اقدامات لازم برای ایمن سازی شبکه وای فای (جلوگیری از هک خانه هوشمند)، رمز عبور قوی و مواردی اینچنینی ایمن کرد.

بررسی دوربین مداربسته هوشمند از نظر ایمنی

بهترین دوربین مداربسته هوشمند کدام است؟

انتخاب دوربین هوشمند بسته به موقعیت مکانی و نیازهای شما متفاوت است. بهترین دوربین‌های هوشمند به شما امکان دسترسی به فید زنده از فضا را در هر زمانی می‌دهد.

منبع مطلب

انتخاب دوربین مدار بسته هوشمند

اقای یک سوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *