تجهیزات هوشمند برای مستأجرها: معرفی بهترین تجهیزات هوشمند برای مستاجرها + عکس

تجهیزات هوشمند برای مستأجرها: معرفی بهترین تجهیزات هوشمند برای مستاجرها

برای هوشمند سازی خانه حتما نیاز نیست که خانه از خودتان باشد، خانه‌های استیجاری را می‌توان بدون هیچ‌گونه تغییری در ظاهر، به یک خانه هوشمند تمام عیار تبدیل کرد. در این متن با بهترین تجهیزات هوشمند برای مستأجرها آشنا شوید.

معرفی انواع تجهیزات هوشمند برای مستاجرها

‌تجهیزات هوشمند برای مستأجرها

با پیشرفت تکنولوژی و رونمایی انواع  پروتکل‌های هوشمند سازی، شما می‌توانید خانه‌های استیجاری را هوشمند سازی کنید. مستاجرها می‌توانند بدون بازسازی، سیم کشی یا ایجاد هرگونه تغییراتی در ظاهر ساختمان، خانه را هوشمند سازی کنند.

در این متن می‌خواهیم چند گزینه کاربردی با نصب آسان و قیمت مقرون بصرفه برای هوشمند سازی خانه ها و دفترهای کار استیجاری، پیشنهاد دهیم. (برای آشنایی با جزئیات هوشمند سازی دفتر کار مطلب مفصلی برایتان نوشته‌ایم.)

تجهیزات هوشمند برای مستأجرها:برای داشتن یک محیط کاری شیک و خانه‌ای مدرن به سبک مینیمالیستی، تجهیزات هوشمند برای مستأجرها خیلی کارآمد است.

وسایل هوشمند برای خانه مستأجرها

تجهیزات هوشمند سازی برای مستأجرها: سیستم روشنایی هوشمند

با سیستم روشنایی هوشمند، به کاربر این امکان را می‌دهد تا بجای خاموش و روشن کردن چراغ‌ها بصورت دستی، آن‌ها را از راه دور کنترل کند.

با پیاده سازی سیستم روشنایی هوشمند شما می‌توانید با تعریف سناریوهای مختلف زمان خاموش و روشن شدن آن‌ها را مطابق میل‌تان تنظیم کنید یا از طریق دوربین‌ها، حسگرها و سایر دستگاه‌های هوشمند آن‌ها را فعال و غیر فعال کنید.

شما غول چراغ جادوی منزل‌تان می‌شوید: با حضورتان چراغ‌ها بصورت خودکار روشن و بمحض بسته شدن درب پارکینگ و خروج شما، تمامی چراغ‌ها خاموش می‌شوند!

تجهیزات هوشمند سازی برای مستأجرها: یکی از جذاب‌ترین تجهیزات هوشمند سازی چراغ‌های هوشمند هستند. با پیاده سازی سیستم روشنایی هوشمند، خانه را با ورودتان چراغانی کنید.

سیستم روشنایی هوشمند یکی از تجهیزات هوشمند برای مستاجرها است

تجهیزات هوشمند سازی مستأجرها: لامپ هوشمند

صاحب خانه‌ها می‌توانند از سوئیچ‌ها و دیمرهای هوشمند استفاده کنند، اما خوب نصب این تجهیزات هوشمند نیاز به سیم‌کشی دارد. تکنولوژی فکری هم به حال مستأجرها کرده است و آن‌ها می‌توانند با نصب لامپ هوشمند یک سیستم هوشمند سازی بدون نیاز به سیم کشی برای خود بسازند.

برای آپارتمان‌ها، کیت Philips Hue Starter که شامل سه لامپ و پل Hue است، پیشنهاد می‌دهیم. با این ابزار می‌توان چندین لامپ را به چراغ‌های هوشمند تبدیل کرد. از آنجاییکه تحت پروتکل Zigbee کار می‌کند، سیگنال‌ها را بصورت وایرلس، ارسال می‌کند.

تجهیزات هوشمند سازی برای مستاجرها: نصب لامپ هوشمند برای افرادیکه دوست ندارند ظاهر خانه با سیم کشی بهم ریخته شود، انتخاب مناسبی است.

لامپ هوشمند یکی از تجهیزات هوشمند برای مستاجرها

لوازم هوشمند سازی ساختمان: نصب لامپ هوشمند

اگر استفاده از تلفن یا دستیار صوتی برای کنترل چراغ‌ها کار سختی بنظر می‌آید، می‌توان با نصب دیمر یا باتری بر روی دیوار، لامپ‌ها و وسایل مربوطه را کنترل کرد. اما اگر وای فای را به هاب ترجیح می‌دهید، می‌توانید از Wyze Bulb استفاده کنید.

حتما بخوانید:
معرفی رله هوشمند اورویبو (Orvibo Smart Relay) + عکس

این مدل لامپ که با چرخاندن روشن می‌شود، ارزان است، اما با خیلی از پلتفرم‌های خانه‌های هوشمند ادغام نمی‌شود. (برای تدارک اتاق خواب هوشمند به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

تجهیزات هوشمند سازی برای مستأجرها: لامپ‌های هوشمند هر کاری را که یک سوئیچ هوشمند (وگاهی هم فراتر از آن مثل تغییر رنگ)، بدون نیاز به نصب حرفه‌ای با پیچ گوشتی و ابزار آلات، انجام می‌دهد.

لامپ‌های هوشمند از تجهیزات هوشمند سازی ارازان قیمت

تجهیزات هوشمند سازی برای مستأجرها: پریز هوشمند (Smart Plugs)

اگر تلفن هوشمند و پریز خالی دارید، پریز هوشمند برای کنترل، زمان‌بندی و شارژ خودکار تقریبا هر دستگاه الکترونیکی قابل استفاده است.

پریز هوشمند، دستگاه‌ مستطیلی شکل، در حد و اندازه‌ی یک کارتریج چاپگر جوهر افشان است. دو شاخه‌ هوشمند، به کاربر این امکان را می‌دهد که روشن و خاموش کردن چراغ مطالعه، پنکه آپارتمانی، کتری برقی، رادیو، تلویزیون و سایر لوازم الکترونیکی را هنگام ورود و خروج و یا هنگام خواب تنظیم شود.

پریز هوشمند Kasa Smart Wi-Fi Plug Mini (EP10) برای آپارتمان‌های کوچک عالی است. این پریز را می‌توانید در فضاهای کوچک در بالای میز آشپزخانه و یا پشت مبلمان قرار دهید.

تجهیزات هوشمند سازی برای مستاجرها: وقتی دو شاخه را به پریز می‌زنید، می‌توانید آن را بر اساس برنامه کاری، برنامه خواب، زمان طلوع/غروب خورشید و غیره تنظیم کنید.

پریز هوشمند Smart Plugs یکی از تجهیزات هوشمند برای مستاجرها

تجهیزات هوشمند سازی برای مستأجرها: سیستم امنیتی خانه (Home Security system)

برای اینکه تجهیزات bms ساختمان تکمیل شود، راه اندازی سیستم امنیتی هوشمند الزامی است. سیستم امنیتی در انواع مختلف ارائه می‌شود، که سیستم امنیتی بی‌سیم بدون نیاز به سیم کشی در هر کجا که اراده کنید، قابل نصب است.

سیستم امنیتی بی‌سیم می‌تواند چراغ‌ها، آژیرها را فعال کند. البته نصب سیستم امنیتی پیشرفته در بسیاری از شهرها به مجوز نیاز دارد.

حتما بخوانید:
خانه هوشمند آکووکس و معرفی تجهیزات این برند + عکس

مستأجرها باید به دنبال کیتی بگردید که بتواند تمامی موارد مورد نیاز شما را فراهم کند: انواع سنسورهای درب/پنجره، سنسورهای حرکت و پنل مرکزی. اکثر سیستم‌های DIY به راحتی جدا شده و قابل حمل است.

تجهیزات هوشمند سازی برای مستاجرها: سیستم امنیتی وایرلس بدون نیاز به سیم کشی در هر فضایی به راحتی قابل نصب است.

سیستم امنیتی وایرلس از تجهیزات هوشمند برای مستاجرها

سیستم امنیتی هوشمند SimpliSafe

به عنوان تجهیزات هوشمند سازی برای مستأجرها سیستم امنیتی SimpliSafe کاربردی و عالی است و می‌تواند بدون نظارت حرفه‌ای نصب شود. سیستم هوشمد امنیتی SimpliSafe به اندازه کافی منعطف است.

این سیستم هم برای خانه‌های کوچک و هم برای خانه‌های بزرگ مناسب است، بنابراین می‌توانید آن را در صورت نیاز یا در صورت نقل مکان به فضای بزرگ‌تر گسترش دهید. کیت SimplSafe از طریق Alexa و دستیار گوگل پشتیبانی نمی‌شود.

تجهیزات هوشمند سازی برای مستأجرها: سیستم امنیتی SimpliSafe انعطاف‌پذیری بالایی دارد و برای ایمن سازی خانه‌های استیجاری عالی است.

سیستم امنیتی هوشمند SimpliSafe از انعطاف‌پذیری بالایی برخودار است

تجهیزات هوشمند سازی برای مستأجرها: ردیاب هوشمند دود Smart Smoke detector

سرمایه‌گذاری روی دتکتور دود ایده‌ای عالی است و تقریبا می‌توان گفت برای هر خانه‌ای الزامی است. از آنجاییکه اکثر صاحبخونه‌ها مایل به سیم کشی ساختمان خود نیستند؛ دتکتور دود وایرلس (نسخه Nest Protect) که با باتری کار می‌کند، انتخاب مناسبی است.

دتکتور دود، نگهبان آتش است، فقط کافی است که غذا بسوزد، با آژیرهای صوتی و اعلان‌های گوشی هوشمند، پیش از آنکه شروع به پخش زنگ هشدار 85 دسی بل، شما را از خطر آگاه می‌کند. این سیستم امنیتی هوشمند، دارای چراغ خواب یکپارچه و یک حالت بررسی خودکار است که می‌تواند به شما در مورد شارژ کم باتری هشدار دهد.

تجهیزات هوشمند سازی برای مستأجرها: یکی از اجزاء الزامی برای هوشمند سازی خانه، دتکتورهای دود است. دتکتور دودی وایرلس با باتری نیاز به سیم کشی ندارد.

دتکتور دود وایرلس یکی از تجهیزات هوشمند برای مستاجرها

تجهیزات هوشمند سازی برای مستاجرها: دوربین‌های هوشمند Smart Cameras

یک دوربین امنیتی داخلی می‌تواند شما را در مورد بازدیدکنندگان غیر منتظره، شیطنت‌های حیوانات خانگی یا مزاحمت‌های صاحبخانه آگاه کند. برند Eufy Solo IndoorCam C24 برای ساکنان آپارتمان خیلی مناسب است، زیرا در مقایسه با سایر گزینه‌ها، کوچک، نصب آسان، قیمت مقرون بصرفه، مخصوصا کیفیت ویدئویی عالی دارد.

حتما بخوانید:
اداره هوشمند: تجهیزات هوشمندسازی ساختمان‌ اداری + عکس

اگر صاحبخانه شما بدش نیاید، می‌توانید از اینترکام هوشمند را در قاب درب یا دیوار راهرو نصب کنید، تا بمحض اینکه کسی یا چیزی نزدیک درب منزل شما شود، با اعلان‌های تلفن هوشمند، شما را آگاه کند.

تجهیزات هوشمند سازی برای مستأجرها: دوربین‌های Eufy Security Video Doorbell 2k که با باتری کار می‌کنند و نیازی به سیم کشی ندارند، انتخابی عالی برای مستأجر ها هستند.

دوربین‌های هوشمند از تجهیزات هوشمند برای مستاجرها

تجهیزات هوشمند سازی برای مستأجرها: قفل هوشمند Smart Lock

نصب دستگیره هوشمند و قفل هوشمند که بمحض نزدیک شدن شما بدون تماس دست، درب را باز کند، اتفاقی خوش‌آیند است. قفل هوشمند بر اساس دستوری که برایش تعریف شده، بر اساس موقعیت مکانی گوشی هوشمند شما، حضور شما را تشخیص داده و درب را بدون نیاز به وارد کردن رمز و یا کلید، باز می‌کند.

حافظه قفل هوشمند، قابلیت ذخیره سازی اطلاعات افراد مختلف را دارد. و همینطور، قابلیت تنظیم برای دسترسی روزانه، افراد مختلف را بدون نیاز به کلید می‌دهد. خیلی از صاحبخانه‌ها به مستأجر اجازه تعویض قفل درب و یا تعویض دستگیره را نمی‌دهند. در این شرایط، قفل هوشمند Wyze انتخاب بی‌دردسری است.

تجهیزات هوشمند سازی برای مستاجرها: قفل هوشمند برای مستاجرها، قفلی است که فقط در قسمت داخلی درب جای می‌گیرد و نصب آن بدون نیاز به پیچ گوشتی در چند دقیقه انجام می‌شود.

قفل هوشمند از تجهیزات هوشمندسازی مستاجرها

تجهیزات هوشمند سازی برای مستأجرها: اسپیکر هوشمند Smart Speaker

اگر می‌خواهید از تمامی قابلیت‌های خانه هوشمند در یک فضای کوچک استفاده کنید، اسپیکر هوشمند انتخاب خوبی است. اکثر دستگاه‌های هوشمند با صدا قابل کنترل است و به شما امکان می‌دهد، موسیقی، پادکست، اخبار پخش کنید. همینطور، می‌تواند دستورالعمل‌های را اعلام کند. به عنوان تایمر یا زنگ هشدار عمل کند.

محبوب‌ترین مدل‌های اسپیکرهای هوشمند با اکثر دستگاه‌های هوشمند سازگاری دارند. مثل پریز هوشمند، چراغ‌های هوشمند، یا زمانیکه در تخت خواب هستید، ترموستات هوشمند را تنظیم کنید.

تجهیزات هوشمند سازی برای مستاجرها: برای زندگی در یک آپارتمان کوچک، نسل چهارم دستیار صوتی Amazon Echo Dot انتخاب مناسبی است. چون کوچک، ارزان و سازگار با هر دستگاهی است.

اسپیکر هوشمند از تجهیزات هوشمند برای مستاجرها

منبع مطلب

اقای یک سوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *